"Rasulullah s.a.w. telah bersabda yang bermaksud, "Bersucilah kamu semua dari kencing, kerana sesungguhnya kebanyakan siksa kubur itu berpunca dari kencing." Seseorang itu tidak dijamin akan terlepas dari segala macam siksaan dalam kubur, walaupun ia seorang alim ulama' atau seorang anak yang bapanya sangat dekat dengan Allah s.w.t.. Sebaliknya kubur itu tidak memandang adakah orang itu orang miskin, orang kaya, orang berkedudukan tinggi atau sebagainya, kubur akan melayan seseorang itu mengikut amal soleh yang telah dilakukan sewaktu hidupnya di dunia ini."

Thursday 17 November 2011

Akhirnya sekali lagi ego Indonesia dibenam pasukan Malaysia

Kemenangan Malaysia ke atas Indonesia dengan jaringan 1-0 sudah cukup untuk melenyapkan ego Indonesia yang sebelum ini beranggapan Malaysia hanya boleh dikalahkan dengan pasukan bukan pilihan negara itu.

Jaringan menarik yang dihasilkan oleh Shamsul Azwari Ibrahim pada minit yang ke-14 separuh masa pertama, sudah cukup untuk meyaksikan pasukan Indonesia begitu tertekan tambahan pula disaksikan oleh pasukan tuan rumah hampir 80 ribu orang yang memenuhi stadium Bungkarno, Jakarta.

Syabas dan tahniah kepada pasukan Malaysia yang berjaya menduduki takhta kumpulan A sekaligus menafikan kedudukan tuan rumah Indonesia yang jelas sekali ingin mengelak daripada bertembung dengan pasukan Vietnam.

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2011 by Sisa Dunia. All rights reserved.