"Rasulullah s.a.w. telah bersabda yang bermaksud, "Bersucilah kamu semua dari kencing, kerana sesungguhnya kebanyakan siksa kubur itu berpunca dari kencing." Seseorang itu tidak dijamin akan terlepas dari segala macam siksaan dalam kubur, walaupun ia seorang alim ulama' atau seorang anak yang bapanya sangat dekat dengan Allah s.w.t.. Sebaliknya kubur itu tidak memandang adakah orang itu orang miskin, orang kaya, orang berkedudukan tinggi atau sebagainya, kubur akan melayan seseorang itu mengikut amal soleh yang telah dilakukan sewaktu hidupnya di dunia ini."

Wednesday 6 July 2011

Najib pengecut dan KPN dianggap 'paling barua' dalam dunia?

Berikutan tindakan pihak polis mengadakan sekatan jalanraya di seluruh negara, bermacam-macam kata kesat telah dilemparkan oleh penyalak-panyalak anjing belaan Anwar Ibrahim dan konco-konconya. Itu baru sebahagianya langkah proaktif pihak berkuasa dalam usaha melumpuhkan pergerakan penyalak-penyalak berwarna kuning yang akan hadir di Kuala Lumpur pada 9 Jul 2011.

Penyalak-penyalak ini tidakkah terfikir bahawa kesesakan yang berpunca daripada perhimpunan Bersih nanti lebih teruk daripada ini? Inilah jenis manusia yang buta mata hati dan telah dibatukan oleh Allah untuk melihat kebenaran.

Sampai ada yang menyifatkan Najib sebagai Perdana Menteri paling pengecut dalam dunia manakala Ketua Polis Negera pula disifatkan sebagai Ketua Polis 'paling barua' dalam dunia.

Untuk memudahkan lagi kerja polis, lebih baik gunakan undang-undang yang lebih teruk daripada ini seperti mengadakan perintah berkurung dan istihar darurat pada 9 Jul 2011 akan datang. Nanti kita dapat melihat siapa yang lebih bijak samada polis ataupaun penyalak-penyalak jalanan belaan Anwar Ibrahim.

Tengok keratan dibawah.....



No comments:

Post a Comment

Copyright © 2011 by Sisa Dunia. All rights reserved.