"Rasulullah s.a.w. telah bersabda yang bermaksud, "Bersucilah kamu semua dari kencing, kerana sesungguhnya kebanyakan siksa kubur itu berpunca dari kencing." Seseorang itu tidak dijamin akan terlepas dari segala macam siksaan dalam kubur, walaupun ia seorang alim ulama' atau seorang anak yang bapanya sangat dekat dengan Allah s.w.t.. Sebaliknya kubur itu tidak memandang adakah orang itu orang miskin, orang kaya, orang berkedudukan tinggi atau sebagainya, kubur akan melayan seseorang itu mengikut amal soleh yang telah dilakukan sewaktu hidupnya di dunia ini."

Monday 21 November 2011

Pelik! pengecut dan penakut yang menang pingat emas

Percaya atau tidak tuan-tuan tengok sendiri aksi pesilat Indonesia yang hanya berlari ke sana ke mari dalam gelanggang dan ada ketikanya bersembunyi dibelakang pengadil dalam acara akhir ketika menentang pasukan Thailand bagi acara silat kategori bawah 50kg. Tetapi aksi seolah-olah 'seekor ayam laga' yang sudah kalah sebelum bertarung digelanggang itu mencetuskan kontroversi apabila 'pengecut' dikira sebagai pemenang pingat emas dalam acara itu.

Sememangnya temasya sukan SEA edisi ke-26 yang berlansung di Palembang, Indonesia tahun ini amat memalukan dengan pelbagai isu dan kontroversi. Tengok video di bawah sudah jelas, temasya kali ini begitu 'jelek' dan memalukan tuan rumah.

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2011 by Sisa Dunia. All rights reserved.