"Rasulullah s.a.w. telah bersabda yang bermaksud, "Bersucilah kamu semua dari kencing, kerana sesungguhnya kebanyakan siksa kubur itu berpunca dari kencing." Seseorang itu tidak dijamin akan terlepas dari segala macam siksaan dalam kubur, walaupun ia seorang alim ulama' atau seorang anak yang bapanya sangat dekat dengan Allah s.w.t.. Sebaliknya kubur itu tidak memandang adakah orang itu orang miskin, orang kaya, orang berkedudukan tinggi atau sebagainya, kubur akan melayan seseorang itu mengikut amal soleh yang telah dilakukan sewaktu hidupnya di dunia ini."

Monday 17 October 2011

Mayat turut menjadi mangsa perkosaan

Seorang pekerja rumah mayat yang dipenjarakan kerana mengadakan seks dengan mayat yang hendak dibedahsiasat, dikenakan satu lagi hukuman penjara kerana dua lagi kesalahan memperkosa mayat.

Seorang hakim semalam mengenakan hukuman penjara tiga tahun terhadap Kenneth Douglas, 56.Lelaki itu mengaku bersalah terhadap dua tuduhan memperkosa mayat dua wanita mangsa bunuh pada 1991.

Akhbar Cincinnati Enquirer melaporkan, Douglas akan menjalani hukuman itu selepas hukuman penjara tiga tahunnya kerana mengadakan seks dengan mayat wanita pada 1982 berakhir.

Sumber : AP

No comments:

Post a Comment

Copyright © 2011 by Sisa Dunia. All rights reserved.